logo tasarım
Logo nedir? Söz valörı olarak töz içinlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak çalışmaletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışma gösteren çalışmaletmelerin genellikle logoları kolü özümleme eder. Fakat yekten zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çallıkışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, basitçe anlaşılır, yazıırlanması basitçe, muhtemel evetğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yaraşıklı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıteselsül icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika de sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bili çok önemlidir.